Jyske Bank – er de bedst og billigst?
Jyske Bank er en af Danmarks største banker og tilbyder lån til både privatkunder og virksomheder. Jyske Bank har fokus på åbenhed, hæderlighed og ansvarlighed i deres virke.
Jyske Bank

Jyske Bank er danmarks anden største bank og leverer finansielle produkter til både private og virksomheder. Banken har afdelinger i det meste af Danmark og har også en afdeling i Hamborg og på Gibraltar.

Vi anbefaler at undersøge dine muligheder nøje, hvis du er på udkig efter et online lån.
Historien bag banken
Den 7. Juli 1967 fusionerer 4 banker fra det midtjyske og bliver til Jyske Bank. Disse 4 banker var Silkeborg Bank, Kjellerup Bank, Kjellerup Handels- og Landbrugsbank og Handels- og Landbrugsbanken i Silkeborg.
I dag har banken mere end 99 afdelinger i Danmark og 2 afdelinger i udlandet. Banken beskæftiger knap 4.000 mennesker og har op mod 200.000 aktionærer. Banken gør meget ud af at være innovative og blev i 1982 kaldt en havkat af Jyllands Posten.
Havkatten er en meget aktiv og helt speciel fisk, som får meget ud af lidt. Jyske Bank har altid været nødt til at gå sine egne veje og har på denne måde været med til at skabe sund konkurrence på bankmarkedet.
Som eksempel på deres innovative tanker, kan nævnes at banken den 1. oktober 2008, som den første bank i hele verden, åbnede deres egen tv-station. Her kan man dagligt bliver opdateret på de finansielle nyheder og se økonomiske baggrundshistorier.
Værdier
Jyske Bank levere finansielle løsninger til alle former for kunder, både private og offentlige. Banken lægger vægt på at være åben og hæderlig i deres opførsel. Deres finansielle ydelser er altid fremsynede, enkle og ansvarlige.
For Jyske Bank er balancen mellem deres tre fokusgrupper; medarbejdere, aktionærer og kunder aller vigtigst. Kunderne skal opleve en positiv forskel ved at være kunder i banken. Jyske Bank er stolte af at være blandt de bedste finansielle virksomheder i Danmark.
Lån
Jyske Bank har lån til alle behov. De stiller fair lånebetingelser for deres kunder. Vil du eksempelvis låne 15.000 kr. starter renten på 7,19 % og ÅOPen starter på 14,27 %. Det er meget rimelige udgifter for, at låne penge. Find banklån her.
Generelt ligger deres renter på mellem 7 % og 12,50 % og deres ÅOP 7,7 % – 15,7 %. Det er lidt bedre end de fleste online låneudbydere, hvor renten ofte starter på 9 %.
Bank for unge
Som ung sker der mange forandringer i livet og det kan nogle gange gå ret stærkt. Der er mange forskellige økonomiske situationer, som man kan befinde sig i som ung.
Jyske Bank har råd og løsninger til alle situationer – se bare deres produktside her. Her er udgangspunktet at du er mellem 18 og 27 år. Det kan være at du er under uddannelse og skal have økonomien til at gå op eller måske er du på vej ud på et stort udlandseventyr.
Det kan også være at du skal flytte eller at du har fået dit første job og skal have hjæp til at lægge et realistisk budget. Og endelig kan det være at du lige er fyldt 18 og er helt grøn til det med økonomien.
Uanset hvad din situation er, kan Jyske Bank hjælpe dig. De har lån, som er tilpasset dine behov og rådgivere, som hellere end gerne vil hjælpe dig godt på vej i det voksne liv.
Betingelser og krav
Jyske Bank har nogle betingelser og krav som de stiller for at du kan være sikker på at du låner penge under ordentlige forhold. En af disse betingelser er at du ikke må stå i Ribers Kreditinstitut.
Det er bankens måde at sikre sig, at de får deres penge igen. En anden betingelse er, at du skal være myndig før du kan låne penge hos dem. Det vil sige at du skal være fyldt 18 år. Du skal yderligere have dansk adresse og CPR-nummer for at kunne blive kunde i banken.
Kundeanmeldelser på Trustpilot
Se de senest tilgængelige Trustpilot anmeldelser af Jyske bank
Udelukker Dankort fra ApplePay
Jyske Bank har valgt ikke at åbne for, at man kan bruge Dankort med Apple Pay. De tillader kun VISA, som er meget dyrere for den handlende at modtage. Så Jyske Bank arbejder på at vi alle kommer til at betale mere i butikkerne for at Jyske Bank kan tjene flere penge. Danske Bank har vist at det sagtens kan lade sig gøre at knytte Dankort-delen af et VISA/Dankort til Apple Pay. Så det er ikke den tekniske mulighed, der mangler. Det er kun viljen til at yde sine kunder god service, det halter med. Tilføjelse som svar på svaret fra Jyske Bank: Tak for svaret. Jeg tror ikke, at du er korrekt informeret. Se denne artikel i Politiken: /indland/art9174126/Kun-én-dansk-bank-lader-dig-bruge-Dankort-når-du-betaler-med-din-telefon. Ole Møller fra Jyske Bank udtaler om butikkernes omkostninger: “Dankortet er muligvis det billigste at indløse, men…”. Og om bankens indtjening på Visa-betalinger: “Fortjenesten fordeles mellem bankerne, Visa og Nets”. Se også denne udmelding fra Dansk Erhverv med link til en grundig analyse af omkostningerne: /presse-og-nyheder/nyheder/2023/marts/dankort-sparer-butikkerne-over-en-halv-milliard-kroner-om-aret/ Og Forbrugerrådet Tænks holdning: /privatoekonomi/gode-raad/snart-kan-dankortet-bruges-til-apple-pay Endelig: Jeg argumenter ikke for, at I ikke (også) skal tilbyde Visa. Når du argumenterer som om jeg gjorde dette, så er der tale om et stråmandsargument.
Dårlig kommunikation, lang behandlingstid
I forbindelse med en uforudset renovering, anmoder jeg min rådgiver om en kassekredit. 3 dage senere får jeg svar fra en anden rådgiver og efter yderligere 1 uge, får jeg et afslag. Jeg er utilfreds, både med sagsbehandlingstiden, afslaget og begrundelsen. Jeg vil derfor sende en klage længere oppe i organisationen. Jeg anmoder derfor om at få afslaget på skrift og med beskrevet begrundelse. Dette tager også 3 dage at svare på. Og svaret er af jeg skal ringe til chefen. Det gør jeg. Jeg fortæller at jeg blot henvender mig for at få det skriftlige afslag. Lånet er ikke længere aktuelt. Han går nu ind i sagen og vi er uenige. Og han slutter samtalen af med at sige at han ikke vil sende mig det på skrift, da jeg alligevel skifter bank og så smider han røret på!? Vi taler afdelingschef for 5 lokationer. Jeg er målløs! Han sender senere en mail men denne tekst “ Tak for snakken i dag. Som vi talte om på telefonen, kan jeg bekræfte, at vi har kikket på sagen og desværre ikke har mulighed for at imødekomme jeres låneønske” STADIG ikke en begrundelse på skrift. Hold op i er tunge at danse med. I mellemtiden kunne en anden bank behandle vores anmodning på under et døgn.
Banken opkræver en selvrisiko på 8000…
Banken opkræver en selvrisiko på 8000 kr efter mit dankort er blevet svindlet, begrundelsen er at jeg skal have udvist groft uansvarlig adfærd. Det er jeg fuldstændig uenig i da jeg aldrig har videregivet, videresendt eller på andet måde oplyst sikkerhedskoden til en anden. Det er bankens påstand og på den måde ord mod ord. Jeg synes deres afgørelse er voldsomt søgt i forsøg på at lade deres kunde (mig) dække så meget af tabet som muligt. Denne måde at drive forretning gør at jeg ikke vil anbefale banken og selv søger væk.