Nordea anmeldelse

Hurtig, digital og effektiv. Den nordiske bankgigant har en brugervenlig digital tilgang til bankvirksomheden, som er tilpasset til et moderne, digitalt liv. De fleste banksager kan klares over netbank eller telefonen, så du slipper for at skulle en tur forbi filialen. Banken tilbyder både klassiske bolig- og billån, men også både forbrugslån og samlelån. 

Kundeservice
Behandlingstid
Pris
Ekstra fordele
Brugeroplevelse

Om Nordea 

Nordea er nordens største bank. Den har en historie, som går helt tilbage til 1820, hvor den hed Sparekassen for Kjøbenhavn og Omegn, men over en række fusioner og omlægninger har banken over årene udviklet sig til en bank, der dækker hele Norden. Siden Nordea blev oprettet for lidt over 20 år siden i en stor, pan-skandinavisk fusion, har banken udviklet sig i en mere digital retning. Det vil sige, at i dag foregår langt størstedelen af interaktionen mellem kunderne og banken online. 

Banken har heller ikke været bange for at gå ind i markedet for mere moderne lånetyper såsom forbrugslån og samlelån. Det viser, at det er en bank, som hurtigt omstiller sig efter kundernes behov og indretter løsninger, som passer til alle typer kunder. Samtidigt har banken stadig alle de klassiske bankservices. Det betyder, at du i samarbejde med en af bankens rådgivere kan vælge den låneløsning, som passer bedst til din økonomi. 

Opsummering af anmeldelse 

Banken er simpel og intuitiv at gå til. Hjemmesiden er let at finde rundt på, og du kan hurtigt komme i kontakt med banken. Selvom Nordea tilbyder mange services, er det alligevel let at finde rundt blandt de mange tilbud og danne sig et god overblik over sine lånemuligheder. Den individuelle rådgivning gør det også muligt at finde det lån, som passer bedst til ens økonomi og behov. 


Kundeservice

Kundeservicen er lettilgængelig, og du kan ringe til banken uden for normal åbningstid, hvor du måske selv er på arbejde. Selv sent på aftenen bliver telefonen taget, hvis du ringer, og du kan tale med en rådgiver om nye lån eller lign. Nogle kunder beretter dog om lang telefonkø i de spidsbelastede perioder. 


Pris

Banken tilbyder mange forskellige lån, så man kan finde det, som passer bedst til ens økonomi. Det er tilmed meget let at få et overblik over prisen på et lån, fordi alle lånene er udstyret med en gennemskuelig låneberegner. De endelige vilkår og pris på lånet skal dog aftales i samarbejde med bankens rådgivere. 


Brugeroplevelse

Hjemmesiden er opsat overskueligt, hvor man har god adgang til alle de services, man har brug for i kontakten med ens bank. Selvom banken tilbyder services til mange forskellige kunder med anderledes behov, er det let at finde al information. 


Behandlingstid

Banken behandler låneansøgningerne grundigt, hvorfor det kan tage op til en uges tid at få godkendt sit lån, hvis man ikke er kunde. Til gengæld bliver pengene hurtigt udbetalt. Hvis du derimod er kunde i banken, kan du godt forvente en hurtigere behandlingstid. 


Andre fordele

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce non auctor nibh. Cras justo massa, tristique sed ornare eu, rhoncus quis eros. Ut justo nibh, fermentum viverra ligula quis, viverra pulvinar orci. Proin condimentum imperdiet felis non maximus. Vestibulum velit diam, sodales a nisl sit amet, fermentum pharetra nibh. Etiam.


Nordea Lån og kassekredit

Lånebeløb:10.000 – 500.000 kr.
Lånets løbetid:12 – 180 months
ÅOP:2 – 18 %

Fordele

  • Hurtig behandling af ansøgninger 
  • Grund og effektiv vurdering af kreditværdighed 
  • Holistisk bank, der samtænker hele din privatøkonomi

Ulemper

  • Den personlige rådgivning tilbydes kun til de mest velhavende kunder 
  • Længere behandlingstid for folk, der ikke allerede er kunder 
  • Kan være lang telefonkø

Vurdering af kundeservice

Det er virkelig let at komme i kontakt med Nordea, der har åbent for telefonerne indtil sent på aftenen – også i weekenden. Banken har opdateret den klassiske måde at køre en bank på, hvor du skulle møde op i filialen og holde et møde med din bankrådgiver, hvis du ville have rådgivning. I en moderne verden vil du i stedet have adgang til rådgivning, når du har brug for den. 

Derfor har banken vendt sin kundeservice på hovedet. I stedet for at være afhængig af at kunne komme i kontakt med din ene bankrådgiver, når hun havde tid i kalenderen til at rådgive dig, arbejder Nordea i stedet med et rådgivningsteam, der er klar til at kigge på din sag og hjælpe dig, når du har brug for hjælpen. Det betyder, at kunderne ret hurtigt kan få afklaret deres spørgsmål og behov uden at skulle vente på længere sagsbehandlinger. Hvis du eksempelvis står med et akut lånebehov, kan det i realiteten klares over en enkelt telefonopringning. 

Du kan både ringe, skrive, chatte eller booke et møde. Banken tilbyder også den klassiske, personlige rådgivning, men det er reserveret til kunder, som samler flere services som pensionsopsparing og investeringer hos Nordea. Problemet er bare, at nogle kunder fortæller, at man godt kan risikere at sidde lang tid i telefonkø.

Information om banken

BankNordea Danmark
AdresseGrønjordsvej 10, 2300 København S
E-mailnordea@nordea.dk
Telefon70 33 33 33

Kundeservice åbningstider

Mandag08:00 – 22:00
Tirsdag08:00 – 22:00
Onsdag08:00 – 22:00
Torsdag08:00 – 22:00
Fredag08:00 – 22:00
Lørdag08:00 – 22:00
Søndag08:00 – 22:00

Vurdering af pris

Nordea tilbyder mange af de nye lånetyper, som er kommet på markedet de senere år. Du kan eksempelvis både tegne forbrugslån og samlelån, ligesom du også kan låne penge til eksempelvis bolig og bil. Nordeas forbrugslån er især fordelagtigt for unge, der kan låne penge til en lavere rente – også selvom du låner til et lavere beløb. Det kan eksempelvis være en fordel, hvis du er studerende, og din computer pludselig går i stykker. 

Det er let at få et overblik over priserne på et lån igennem de mange låneberegnere på Nordeas hjemmeside. Den endelige pris er naturligvis baseret på den individuelle rådgivning, men den giver et godt og overskueligt udgangspunkt for at forstå prisen for ens lån, hvor man både kan se de årlige omkostninger i procent, rente og oprettelsesomkostningerne. 

Hvis du er kunde i banken, er det tilmed ikke umuligt at kunne få tilbudt et billigere lån end andre steder. Fordelen er, at banken har et bedre overblik over din økonomi end uafhængige låneinstitutter. Da et forbrugslån typisk er uden sikkerhed, bliver omkostningerne ved lånet også høje. Men her kan banken få et realistisk indblik i din økonomi, som kan lægge til grund for, at banken bedre kan stole på, at du kan betaler lånet tilbage i god tid. 


Bankens krav 

  • Du skal være over 18 år, hvis du vil tegne et forbrugslån 
  • Hvis du er registreret i RKI, kan du ikke låne 
  • Hvis du ikke har dansk statsborgerskab, skal du have permanent opholdstilladelse
  • Du skal bruge et MitID 
  • Du kan møde op i en filial, hvis du ikke kan leve op til overstående

Hvordan er brugeroplevelsen?

Nordea er overgået til at være en langt mere digital bank, hvor hjemmesiden er blevet hovedfilialen. Det kan man mærke på, hvor let det er at navigere rundt på hjemmesiden. Man kan let orientere sig om prisen på forskellige lån gennem de forskellige låneberegnere. Banken giver et godt overblik over de forskellige produkter og services, man kan få tilbudt. 

Det er let at komme i kontakt med banken gennem chatfunktionen, som diskret er placeret på forsiden. Hvis du mister dit kort, kan du spærre det hurtigt gennem et klik på forsiden. 

Selvom, at Nordea er Nordens største bank og udbyder mange forskellige services, er det alligevel let at navigere rundt i så forskellige services som investeringsrådgivning og forbrugslån på hjemmesiden. 

Banken vil gerne samle kunderne omkring mange forskellige services hos Nordea, og det mærkes tydeligt igennem hjemmesiden, som er indrettet på, at både unge kan håndtere deres typisk spinkle privatøkonomi til en lav pris, til at deres forældre kan planlægge deres pensionsopsparing og boliglån. 


Hvor hurtig er Behandlingstiden?

Nordea forpligter sig selv på at lave en grundig vurdering af din låneansøgning, og derfor går der nogle dage, før at du kan få udbetalt pengene. Men banken skriver selv, at i det fleste tilfælde får man udbetalt pengene inden for en uge. Fordelen ved den lidt langsommere vurdering er, at banken dermed også vurderer, om du realistisk set kan betale dit lån tilbage igen. Derfor er der en mindre risiko for at sidde med en gæld, du har svært ved at betale af på. 

Hvis du er kunde hos banken, kan behandlingstiden gå langt hurtigere. Med en rådgivning, der er åben indtil sen aften, kan du tit komme i kontakt med banken, hvis du har brug for hjælp med betaling af en uforudset tandlægeregning eller lignende. 

I nogle tilfælde kan det endda være, at det findes en mere fordelagtig og hurtig låneløsning end den du umiddelbart havde i tankerne. Det betyder, at pengene potentielt set kan blive hurtigere udbetalt, eller du kan få tilbudt et lån, som er billigere for dig.


Andre fordele

Hvis du tegner et forbrugslån hos Nordea, kan du få op til fire afdragsfrie måneder årligt. Det betyder, at du kun skal betale for de renter og gebyrer, som følger med lånet, men du behøver ikke at betale af på lånet. Det kan være en fordel, hvis du har brug for lidt ekstra økonomisk pusterum.  

Endvidere kan du som kunde i Nordea have en tættere kontakt med banken, så du hurtigt kan få behandlet dine ansøgninger. Banken har gennemgået en stor digitalisering, så langt de fleste services i dag kan klares over netbank eller telefonen. Det gør banken meget fleksibel i forhold til dine behov, og den føles tilpasset til en digital tidsalder, hvor en stor del af vores liv i forvejen foregår med telefonen i hånden eller en laptop på skødet. 

Hvis du er under 28 år, er der ekstra gode tilbud at finde hos Nordea, der har særlige fordelsprogrammer for unge bankkunder. Det betyder, at man kan indlede en god relation til sin bank, inden man senere i livet skal til at tegne større lån.


Anden information 

I modsætning til mange traditionelle banker tilbyder Nordea også et samlelån. Et samlelån er fordelagtigt, hvis du har mange små lån hos forskellige udbydere. Typisk er disse lån ret dyre, fordi de har relativt høje renter. Disse lån kan samles i et samlelån, så du kun skal betale af et sted. Ofte kan du få tilbudt en bedre rente i et stort, samlelån, end hvis du skal betale til flere forskellige lån samtidigt. Fordelen er altså både økonomisk, men det gør det også lettere at bevare overblikket over ens økonomi. 

Samlelån bliver typisk udbudt af de nye, online baserede banker. Nordea er en af de få traditionelle banker, som udbyder samlelån. Der kan findes forskellige måder at indrette dit samlelån, så derfor er det smarteste at tage kontakt til banken, så I kan snakke om, hvilket lån som giver bedst mening for dig og din økonomi.


Konklusion 

Banken har omstillet sig til en digital virkelighed. Nordea er blevet en digital bank. Det er let at få adgang til banken online på alle tider af døgnet, og du kan hurtigt få behandlet dine låneansøgninger på særligt forbrugslån eller kassekredit. Det betyder, at du især kan mærke lånefordelene, hvis du i forvejen er kunde hos banken. Så bliver din låneansøgning behandlet hurtigt, og pengene bliver overført til din konto, lige så snart din ansøgning er blevet behandlet. 

Nordea ser sig selv som en meget holistisk bank. Det vil sige, at du kan samle alle dine bankaktiviteter et sted, og disse forskellige aktiviteter kan samtænkes, så det giver bedst mulig mening for dig. Kan du eksempelvis indrette dine opsparinger på en fornuftig måde, så de synergerer med dine boliglån

Det betyder også, at du med bankens rådgivning kan blive vejledt til billigere lånemuligheder, hvis du er på udkig efter eksempelvis et billån. Her tager banken et kig på den konkrete sag og vurdere, hvad der er mest fordelagtigt for dig. 

Enkelte kunder fortæller dog, at der godt kan være kø ved telefonen, hvis du ringer midt i telefon-myldretiden.

Kundeanmeldelser på Trustpilot

Se de senest tilgængelige Trustpilot anmeldelser af Nordea

Anmeldelser: 6617 • Under middel
TrustScore: 2.5 2.4
5 stjerner
52%
4 stjerner
7%
3 stjerner
2%
2 stjerner
4%
1 stjerne
36%
SF
Sebastian F.A 3 Anmeldelser
TrustScore: 1

Smider mig ud af banken og stjæler mine…

Smider mig ud af banken og stjæler mine penge selvom det er mig der blev røvr3ndt. De har ingen sans for medmenneskelig så giver de mig et kort det var lige ved juletid også vil de ikke udlevere mine penge. Hallo i har taget 40k giv mig da adgang til min løn så jeg kan købe gaver og overleve???? I har hovedet oppe i jeres griske røve. I tjener 10 milliarder men det jo klart hvis jeres politik er at tage ofres penge og totalt gøre grin med dem en hel måned indtil jeg kunne få en nu bank , i er så ulækre det et helt vildt, har været kunde i snart 20 år og jeg ryger ud efter 1 chance uden muligheder for at forklare mig ordentligt….. hold jer langt væk fra denne pengemaskine alle andre steder er et nyt kort gratis men Nordea skal have 150kr og hver gang man har et problem skal de også have gebyr , i burde brændes ned til grunden ærligt….er så skuffet over behandling af jeres kunder i ser kun profit i er så griske føj for h. Tro mig har tænkt mig og snakke en advokat i tjener ulovlige penge og politiet er ligeglad det sygt Svar til jeres svar: Ærligt ved ikke om jeg har lyst til og snakke mere med jer brugte 40min på at komme igennem hver gang og i giver mig et kort men vil ikke udlevere pin koden, tvinger mig ned i banken for at sige jeg skal gå ud og ringe til kundeservice. Så ydmygende i tog alt hvad jeg ejede , 80k bare væk sådan der, samtidig kunne jeg hverken kæbe julegaver elller holde nytår fodrer mine dyr osv, ku ikke betale husleje osv osv. og jeg har aldrig oplevet nogen der var så ligeglade jeres kundeservice er bare noget i tjener endnu flere penge på, tager 40min og komme igennem og når man ringer hver dag i over en måned og får intet ud af det. Kan slet ikke komme igennem til nogen, hold da op det var så vildt det der, fatter ikke at de ikke kunne se det nede i banken prøvede også at forklare hvad det betyder når man får taget sine penge og nægtet adgang til sin løn osv. det kan man bar ikke tillade sig at gøre med nogen, i lover at en ringer men i ringede aldrig som i aldrig jeg skulle ringe til jer hver evig eneste gang, så ydmygende og virkelig virkelig træls jeg vidste slet ikke at i bare kunne gøre sådan der tage alle mine penge og nægte mig adgang til min løn det er virkelig forskruet og decideret sygt i hovedet. Hvad hvis jeg ikke havde venner , eller familie der kunne hjælpe mig lidt så var jeg og mine dyr døde af sult. Jeg forstår slet ikke hvordan fande i kan finde på at gøre sådan noget mod nogen. Det viser bare i tænker kun profit, og ærligt får jeg noget ud af at snakke med jer igen det tror jeg virkelig ikke? Nu har jeg skiftet til lunar bank, hvor man kan få kort gratis og hurtigt direkte ind i Wallet det nemeste bank system i verdenen og man kan hurtigt få en dialog of hjælp hos dem, og de ringer faktisk tilbage også skulle jeg lokke tilbage i Nordea skal i returnere det i direkte stjal fra mig og alle de omkostninger jeg havde i løbet af den halvanden måned hvor i tog direkte Pi.s på mig , og det tænker jeg ikke i vil selvom i har tjent 10 miliarder i overskud men det jo klart når i bare ripper folks kontoer og fryser dem ude ,virkelig ondt og modbydeligt gjort og de sidder bare dernede i banken og er så ligeglade som man kan være. Øv for en oplevelse af en “professionel bank” med 10 milliarder i posen i har lige brug for at ripppe min konto for alt jeg har sparer op det sidste par år puf væk. Tror ikke du ved hvordan sådan en oplevelse føles for den person på den anden side , jeg kunne ikke engang skrive til jer i sørgede bare for jeg blev holdt ude i kulden og gjorde aldrig det i sagde i ville, som et simpelt opkald. Den kommer på engelsk også om 24 timer. Hvis du vil snakke med mig så har du mit nummer har ikk tænkt mig og prøve og forklare mig mere til jer det havde jeg gjort i en hel måned og nu når jeg skriver en anmeldelse så får jeg opmærksomhed ? Ellers er mit navn Sebastian Andersen og denne oplevelse var fra den 17 december til omkring slut januar , jeg troede jo ærligt at mim bank som jeg stolede på ville høre på mig også vi kunne finde en løsning sammen. I stedet for bare ar tage alle mine penge, nok den væreste oplevelse i mit liv

J
Josefine 15 Anmeldelser
TrustScore: 5

God og pålidelig bank

Er glad for Nordea til boligkøb. Vi fik hjælp og det var enkelt og nemt for os at låne penge til det hus, som vi gerne ville købe. Jeg er Nordea kunde gennem mange år og har aldrig haft problemer med dem.

J
Jos 30 Anmeldelser
TrustScore: 1

De vil ikke drive forretning og spilder din tid

Jeg har forsøgt at få lov at optage et lån i Nordea til en ombygning i 6 måneder nu, men bliver hele tiden syltet. Jeg er allerede kunde, og en god en, jeg skal bare lave en tilbygning. De sender ikke listen over hvad de skal bruge, de svarer ikke når de har fået det, de finder hele tiden på nye informationer de skal bruge, så er der gået 3 måneder og så er dokumenterne udløbet og så starter vi forfra. Jeg har talt med chefer, har fået lov at skifte kunderådgiver, men den eneste der svarer, er når de er syge eller på kursus, – så svarer afløserne. Helt vanvittigt at være stavnsbundet til Nordea pga et realkreditlån. De VIL ikke drive forretning.

Fairlån anmelder af et bredt udsnit af de danske låneudbydere. Nogle af anmeldelserne omhandler låneudbydere, vi samarbejder med, hvilket betyder vi kan modtage provision fra disse.
Fairlån > Låneudbydere > Nordea anmeldelse

Seneste nyheder